انجمن زنان زمین  land of women

انجمن زنان زمین land of women

مسائل زیست محیطی
انجمن زنان زمین  land of women

انجمن زنان زمین land of women

مسائل زیست محیطی

پروژه زنبورداری کوخ مامو

پروژه زنبورداری کوخ مامو

درفاز سوم اجرایی پروژه توانمند سازی ، پروژه زنبورداری کوخ مامو با مشارکت 10 خانوار دارای جنگل که از لحاظ اقتصادی در وضع پایین تری نسبت به سایر اهالی روستا قرار دارند در حال اجراست . انتخاب این 10 خانوار توسط خود اهالی روستا انجام گردیده و با تایید شورای اسلامی روستا و امام جمعه بوده است دراین پروژه هر خانوار مدیریت 7 کندوی زنبور عسل را برعهده دارد یعنی  در مجموع 70 کندوی زنبور عسل در روستا مستقر گردیده است.مقرر گردید پس از برداشت عسل ، هر ساله از سود حاصله هر خانوار مبلغ 2000000 ریال به حساب پروژه بر گردانده شود تا در مراحل بعدی برای سایر اهالی روستا هزینه گردد.

الگو برداری از پروژه

پس از اجرای موفق پروژه های توانمندسازی در روستاهای وشترمل ، هه واره خول و کوخ مامو و استقبال گسترده مردم منطقه اداره کل منابع طبیعی استان کردستان با مدیریت جناب آقای مهندس اکرم توفیقی مساعدت خود را با اجرای پروژه های مشابه در منطقه ابلاغ نموده اند . بدین منظور یکی از کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان کردستان مامور پیگیری اجرای چنین پروژه ای در مناطق جنگل استان کردستان شده است . استقبال و همکاری آقای مهندس توفیقی در اجرای چنین پروژه های شایان تقدیر و تشکر است .

درخواست های محلی برای اجرای پروژه های مشابه

پس از موفقیت پروژه ی انرژی های نو در روستاهای کوخ مامو و نصب آبگرمکن خورشیدی در روستا، اهالی روستا از کارکرد این آبگرمکن ها رضایت کامل دارند. به همین دلیل سایر اهالی روستا و اهالی روستاهای مجاور(مثل شیوی ده آرمرده ) با درخواست های متعددی خواهان اجرای این پروژه در مناطق خود شده اند . امید است تداوم اجرای چنین پروژه هایی با مساعدت سرکار خانم مهندس دارایی (برنامه کمکهای کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی UNDP-GEF/SGP ) و همکاری مردمان محلی به حفظ کامل جنگل های منطقه منجر گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد