انجمن زنان زمین  land of women

انجمن زنان زمین land of women

مسائل زیست محیطی
انجمن زنان زمین  land of women

انجمن زنان زمین land of women

مسائل زیست محیطی

توجه به گردشگری شهری و پیامدهای حاصل از آن

گسترش گردشگری بنا به اهمیت پیچیده و چند بعدی خود با اثرات گوناگون مثبت و منفی و نتایج متعارض همراه است بنابراین به مطالعه و ارزیابی همه جانبه نیاز دارد . مهم ترین ابعاد و اثرات توسعه گردشگری را می توان درسه میدان زیست محیطی  اثرات اقتصادی و اثرات اجتماعی و فرهنگی آن جست .

درحال حاضر وظایف برنامه ریزی و مدیریت توسعه ی گردشگری درکشور درسطح های گوناگون محلی  ملی و فرا ملی  بر عهده نهادهای مختلفی است که هر یک دارای ساختار بخشی اند و از این نظر اقدامات آن فاقد هماهنگی و همکاری لازم است. با توجه به نبود یک رویکرد جامع و مدیریت یکپارچه در سیاست های کلان توسعه گردشگری در کشور  می توان گفت که هنوز جایگاه گردشگری شهری در نظام برنامه ریزی توسعه و عمران به درستی تعریف و و تبیین نشده است.

به طور کلی می توان مشکلات بنیادی در توسعه گردشگری را فقدان رویکردی جامع و هماهنگ در توسعه گردشگری محلی و بین المللی  ناهماهنگی میان نهادهای شهری  زیست محیطی  ایرانگردی  و میراث فرهنگی نقش کم رنگ دولت و شهرداری ها در توسعه گرشگری شهری  نقش ضعیف برنامه ریزی شهری و منطقه ای در تامین زیرساخت ها و تسهیلات گردشگری  نارسایی وناهماهنگی در قانون ها و تشکیلات اجرایی توسعه گردشگری  حضور کم رنگ بخش خصوصی وضعف مشارکت در زمینه ی گردشگری و نیز کافی نبودن آموزش  تبلیغ و اطلاع رسانی برشمرد .

گرداورنده: جاهده تکیه خواه 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد